Reaksiyon Motorları ' Skylon yeniden kullanılabilir spaceplane projesi özünde yatan SABRE motor devri kavramının fizibilite teyit Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuvarı (AFRL) tarafından analizi ile, bir destek verildi.
AFRL en Havacılık ve Uzay Sistemleri Müdürlüğü (AFRL / RQ) ile Kooperatif Araştırma ve Geliştirme Anlaşması (CRADA) bir parçası olarak yürütülen fizibilite çalışması SABRE kavramının termodinamik çevrim baktı. Bu motor Reaksiyon Motor yapabileceği iddia ne mümkün olmadığı, olduğunu. Motor düzgün yapılı ve entegre ise AFRL göre, kavramı ile hiçbir teorik bir problem var.
SABRE (sinerjik Hava Solunum Roket Motoru) bir scramjet olduğunu. Yani bir jet gibi davranır çünkü itici yükü azaltır, bir sıvı hidrojen yakıtı yakmak için çok oksijen taşımak zorunda değildir, bu yüzden atmosfer ve uzayda bir roket ise. O yörüngeye ulaşmak için gereken daha hızlı hızları elde etmek roket moduna geçer zaman, uzaya uçan önce Mach 5'in üzerinde hızlar (4,500 mil, 7.200 km / s) olarak yapar.
Motorun sınırı onu alır ne kadar sıcak olduğunu. Belli bir noktada üzerinde, hatta en iyi metal alaşımları yumuşamasına ve erimesine. Hipersonik hızlarda hava Kategori 5 kasırganın daha 25 kat daha fazla kuvvet motorun içine geliyor ve ısı kesme meşale dışında patlatma şey gibidir. O yanmış olabilir önce Paradoksal, hava, Sabre girdiği gibi 1000 ° C (1.832 ° F) den soğumasını kriyojenik hidrojen yakıt kullanan ısı değiştirici bir dizi üzerinden geçer, böylece dramatik soğutmalı gerekiyor eksi 1 150 ° C (eksi 302 ° F) / saniyenin 100.. Daha önce, ısı değiştirici bu tür bir fabrika büyüklüğündeydi ancak SABRE scramjet içine kurulacak küçük ve yeterince hafif olanı kullanır.
Reaksiyon Motorlar ve AFRL halen SABRE motoru kullanabilirsiniz araç konseptleri üzerinde işbirliği yapıyor. Bunlar uzaya fırlatma araçları değil, aynı zamanda hipersonik uçak ve Reaksiyon Motorları eşanjör teknolojilerinin askeri uygulamalar dahil değil.
"CRADA kapsamındaki faaliyetler AFRL SABRE motor kavramı, öncesi soğutucu eşanjör teknolojisi ve daha detaylı döngüsünü anlamak için izin var" AFRL / RQ program yöneticisi Barry Hellman diyor. SABRE gelişimi önemli bir mühendislik sorunu temsil ederken "Bizim analiz motoru döngüsü çok yenilikçi bir yaklaşım ve garanti ileri bir araştırmadır. Fizibilite ve SABRE motor döngüsünün potansiyel performansını onaylamıştır. Yanındaki cevaplamak için soru Sabre yarar ne Diğer tahrik sistemleri ile karşılaştırıldığında yüksek hızlı havacılık araçlara getirebilir. uzay erişimini yörüngesinde tek aşamada SABRE uygulaması ilk uygulama olarak teknik olarak çok riskli olmasına rağmen, SABRE yapılandırmaları yörüngesine daha kolay yönetilebilir iki aşamada bazı benzersiz avantajlar sağlayabilir. Ayrıca, eşanjör teknolojisi de havacılık etki alanında uygulamalar için daha fazla araştırma garanti eder. "
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder